آکویدک
پشتیبانی 09152020362

فهرست عناوین

کامل‌ ترین راهنمای سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی

سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی را می‌ توان یکی از مهمترین راهکارهایی دانست که علاوه بر کاهش هزینه نگهداری خودرو به افزایش عمر مفید قطعات کمک می‌ کند. عدم انجام سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی ممکن است به مجموعه فنی خودرو خسارت‌ هایی وارد نماید. این روزها مالکان خودروهای چینی با درک اهمیت این موضوع، ترجیح می‌ دهند که در فواصل زمانی مشخص خودروی خود را به مراکز مجاز برده تا از بروز آسیب‌ های جدی خودرو جلوگیری کنند. در این میان برخی از مالکین خودروهای چینی نسبت به انجام سرویس‌ های دوره‌ ای بی‌ تفاوت بوده و خرابی‌ های کوچک که می‌ توانند در مجموعه فنی مشکلاتی بزرگ به وجود بیاورند را ناديده می گیرند.

سرویس دوره ای خودروهای چینی

انجام سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی به واسطه اینکه در چند سال اخیر قیمت این خودروها افزایش یافته است، می‌ تواند اهمیت بیشتری پیدا کند. رانندگی یک خودرو تنها به راندن درست و بنزین زدن آن نیست. فاکتورهای مختلفی هستند که می‌ توانند تاثیر زیادی بر روی کارکرد خودروی چینی بگذارند. با ما در مجله فروشگاه اینترنتی آکو یدک همراه باشید تا به بررسی کامل‌ ترین راهنمای سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی بپردازیم.

https://acoyadak.com

منظور از سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی چیست؟

سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی را می‌ توان یک نوع تعمیرات کوچک دانست که جهت نگهداری از اتومبیل و کمک به افزایش عمر مفید آن مورد انجام قرار می‌ گیرد. افرادی که مقید به انجام سرویس دوره‌ ای خودروهای خود هستند، می‌ توانند نسبت به سلامت مجموعه فنی و قطعات مختلف خودرو اطمینان به دست آورند. کارشناسان این حوزه بر این باورند که در نگهداری از خودروهای چینی یکی از مهم‌ ترین کارها، سرویس دوره ای آن است. با انجام سرویس با پرداخت هزینه‌ هایی بسیار کم می‌ توان از بروز آسیب‌ های جدی و پرداخت هزینه‌ های فراوان جلوگیری نمود.

در سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی از اصول اولیه مانند بررسی فشار باد لاستیک‌ ها، تعویض روغن و کارهای پایه‌ ای گرفته تا بکارگیری یک استراتژی کاربردی جهت شکل کردن بخش‌ های مختلف اتومبیل اعم از فیلتر سوخت، شمع‌ ها، لنت ترمز، تسمه‌ ها و همچنین مجموعه کلاچ و گیربکس را می‌ توان از جمله مراحل این امر نام برد.

خرید روغن موتور کاسپین

فواید سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی کدامند؟

بررسی مزایای سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی نشان می‌ دهد که مالکان اتومبیل می‌ توانند با هزینه‌ های بسیار کم نسبت به عملکرد مناسب مجموعه فنی و قطعات مختلف خودرو اطمینان به دست آورند. به صورت ادواری می‌ توان سرویس کردن ماشین چینی را انجام داد و ایرادات ناچیز را شناسایی کرد. معمولا ایرادات کوچکی وجود دارند که در حین انجام سرویس دوره‌ ای ماشین‌ های چینی می‌ توان آن ها را پیدا نمود. به همین علت با هزینه‌ های کم به رفع ایراد به وجود آمده خواهید پرداخت.

اگر چه بسیاری از افراد هزینه‌ های سرویس دوره‌ ای ماشین‌ های چینی را ممکن است زیاد بدانند ولی گاهی اوقات قسمت‌ های مکانیکی در سرویس دوره‌ ای مورد بررسی قرار گرفته و در بلند مدت از هزینه بری زیاد جلوگیری خواهد کرد. سلامت مکانیکی اتومبیل خود را در سرویس‌ های دوره‌ ای بیمه می‌ کنید.

فروشگاه آکویدک نمایندگی فروش مجاز قطعات مدیران خودرو شرق کشور

نمایندگی فروش قطعات مدیران خودرو

ملاحظات سرویس دوره‌ ای ماشین‌های چینی:

متاسفانه برخی از نمایندگی‌ ها با هدف درآمد بیشتر از فواصل زمانی که برای سرویس دوره‌ ای اتومبیل نیاز است را در نظر گیرند کاهش می‌ دهند. این دسته از نمایندگی‌ ها فعالیت‌ های غیر ضروری را انجام داده و هزینه‌ هایی از شما درخواست می‌ کنند. ضروری است که برای انجام سرویس دوره‌ ای ماشین‌ های چینی به نمایندگی‌ های مجاز و مراکز معتبر بروید. لازم نیست که بیش از حد مجاز به انجام سرویس دوره‌ ای خودرو پرداخت.

چه زمانی سرویس دوره‌ ای خودرو چینی انجام می‌ گیرد؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی، بهترین کار مطالعه کتابچه راهنمای اتومبیل است. شرکت‌ های تولید کننده برای نگهداری سریع از خودرو کتابچه حاوی دستورالعمل‌ ها را همراه اتومبیل به شما خواهند داد. در این کتابچه زمان و کیلومتری که برای سرویس دوره‌ ای خودرو نیاز است را به شما بیان می‌ کنند. با مطالعه کتابچه راهنما اطلاعات لازم را در خصوص بهترین زمان تعویض روغن خودروهای چینی، تعویض فیلترها بررسی فشار باد تایر، تعویض تسمه دینام و تسمه تایم و موارد دیگر را به دست خواهید آورد. علاوه بر این گاهی اوقات در کتابچه راهنما به شما گفته می‌ شود که بهترین روغن موتور مناسب خودروی شما کدام گزینه است.

نمایندگی مجاز قطعات ماشین‌های چری

مزایای سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی از نمایندگی‌ های مجاز:

  • اگر خودروی خود را به یک نمایندگی معتبر بروید، قطعاتی شرکتی و اصل بر روی خودروی شما به کار می‌ برد.
  • نمایندگی‌ های معتبر نسبت به نگهداری اصولی خودرو به شما اطلاعات لازم را خواهند داد.
  • یک نمایندگی مجاز و معتبر برنامه‌ ای از پیش تعیین شده را به شما خواهد داد تا در زمان‌ های مشخص خودروی خود را به سرویس کنید.
  • نمایندگی‌ های مجاز می‌ توانند سوابق تاثیر را ثبت کرده و در آینده چنانچه قصد فروش خودرو را داشته باشید آن را در اختیار خریدار می‌ گذارد.

چک لیست سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی:

هنگامی که صحبت از سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی می‌ شود باید به سراغ بخش‌ های مختلفی از اتومبیل رفت. نمایندگی‌ های مجاز، تعمیرگاه‌ های معتبر و مراکز معاینه فنی یک چک لیست از سرویس دوره‌ ای اتومبیل به شما خواهند داد. مهمترین مواردی که در سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی مد نظر قرار می‌ گیرند گزینه‌ های زیر هستند.

  • روغن موتور
    بدون تردید یکی از مهمترین بخش‌ ها در سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی، بررسی روغن موتور است. برای اینکه سطح روغن موتور را تعیین کنید، ابتدا لازم است که اتومبیل را پارک کرده و خاموش کنید. در گام بعدی گیج روغن را خارج کرده و به خوبی آن را تمیز نمایید. اکنون گیج را در محفظه بگذارید و پس از چند ثانیه مجددا آن را به بیرون بکشید. چنانچه سطح روغن موتور خودروی چینی بالاتر از خط تعیین شده باشد یعنی از نظر اندازه در وضعیت مناسبی قرار دارد. یادآور می‌ شویم که روغن موتورهای موجود در بازار بسته به کیفیتی که دارند معمولا بین ۴ تا ۱۰ هزار کیلومتر می‌ توانند کارایی لازم را داشته باشند. علاوه بر این اگر در طی مدت ۴ ماه از میزان بیان شده گذر نکردید نیز بهتر است که به سراغ تعویض روغن موتور خودرو بروید. این نکته را فراموش نکنید که سلامت تمام قطعات موتور ارتباط مستقیم با کیفیت روغن موتور خواهد داشت.
چک کردن گیج روغن
  • مایع ضد یخ و ضد جوش
    یکی دیگر از بخش‌ هایی که در سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی مورد توجه قرار می‌ گیرد ضد یخ یا مایع خنک کننده است. ضد یخ علاوه بر اینکه می‌ تواند از یخ زدگی خودرو در زمستان جلوگیری نماید به خوبی از داغ شدن اتومبیل در تابستان نیز ممانعت به عمل خواهد آورد. توصیه ما به شما این است که از برندهای معتبر بازار استفاده کنید. بسته به مدل خودرو، سرویس دوره‌ ای این بخش ممکن است متفاوت باشد.
ضدیخ و ضدجوش
  • سیستم تهویه مطبوع

بررسی راهنمای سرویس‌ های دوره‌ ای ماشین های نشان می‌ دهد که سیستم تهویه مطبوع نیز یکی از بخش‌ های مهم در این بین است. یک گاز با نام فریون در سیستم تهویه خودروهای چینی و سایر خودروها قرار دارد. با گذشت زمان متوجه می‌ شوید که عملکرد سیستم تهویه و کولر خودرو دچار افت شده است. این شرایط نشان می‌ دهد که زمان آن فرا رسیده که گاز سیستم تهویه مطبوع را مجددا شارژ کنید. یادآور می‌ شویم که برای شارژ سیستم تهویه خودروهای چینی باید از مبرد مناسب استفاده کرد.

سیستم تهویه
  • فیلتر هوا

جهت تعویض فیلتر هوای خودروهای چینی با توجه به نوع فیلتری که بر روی اتومبیل قرار دارد می‌ توان بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ کیلومتر این کار را انجام داد. اگر به صورت مکرر در مناطقی که گرد و غبار زیاد وجود دارد از خودروی خود استفاده می‌ کنید، توصیه ما این است که زمان تعویض فیلتر هوای خودروی چینی را کاهش دهید. فیلترهای کتان و کاغذی ساده در دسترس قرار دارند.
کتیف شدن فیلتر هوای خودروهای چینی و یا خرابی آن می‌ تواند در سیستم سوخت رسانی نارسایی را به وجود بیاورد. علاوه بر این از دیگر معایب کثیف شدن فیلتر هوا، افزایش مصرف سوخت، کاهش شتاب ماشین، تخریب رینگ‌ های پیستون و همچنین تولید آلایندگی زیاد را می‌ توان نام برد.

فیلتر هوا
  • فیلتر روغن

یکی دیگر از فیلترهایی که در سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی لازم است آن را مورد بازبینی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمود، فیلتر روغن خواهد بود. معمولا برخی از مالکان خودروهای چینی با هر بار تعویض روغن ترجیح می‌ دهند که فیلتر آن را نیز عوض کنند. در عین حال افرادی نیز وجود دارند که یک بار در میان با تعویض روغن موتور خودرو اقدام به تعویض فیلتر می نمایند. یادآور می‌ شویم که تعویض فیلتر روغن و استفاده از فیلتر استاندارد می‌ تواند به افزایش شتاب خودرو، کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر اتومبیل کمک فراوان نماید.

فیلتر روغن
  • تسمه‌ های خودرو

بدون تردید از مهمترین بحث‌ هایی که در سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی مورد بررسی قرار می‌ گیرند، تسمه‌ های آن هستند. تسمه دینام و تسمه تایم از جمله قطعات آسیب پذیر خودروها بوده که باید پس از رانندگی در فواصل مشخص شده برای تعویض آن ها اقدام کرد. با توجه به نوع خودرو و شرکت تولید کننده و همچنین نوع تسمه قرار گرفته شده بر روی اتومبیل، مقدار کیلومتری که برای تعویض آن ها باید اقدام نمود متفاوت است. یادآور می‌ شویم که رانندگی با دور موتور بالا و شتاب گیری مداوم ممکن است احتمال خرابی تسمه تایم را بالاتر ببرد. فراموش نکنید که خرابی تسمه تایم می تواند خراب شدن سرسیلندر، پیستون و سوپاپ‌ها به بار بیاورد.

تسمه تایم
  • فیلتر سوخت

یکی دیگر از بخش‌ های مهم اتومبیل که لازم است در سرویس‌ های دوره‌ ای آن را مورد بررسی قرار دهید، فیلتر بنزین است. اگر به صورت دوره‌ ای این بخش را بررسی نکنید و دچار ایراد شود، ممکن است در روند سوخت رسانی اختلالاتی به وجود بیاید. گاهی اوقات خرابی فیلتر سوخت سبب قطع شدن کامل مدار سوخت در اتومبیل می‌ شود. در جدول سرویس و نگهداری خودروهای چینی معمولا بهترین زمان تعویض فیلتر بنزین مشخص شده است.

فیلتر بنزین
  • شمع‌ ها

شمع‌ های خودرو قطعاتی هستند که برای اشتعال مخلوط سوخت و هوا وظیفه ایجاد جرقه را بر عهده گرفته‌ اند. خراب شدن این قطعه و دوده زدن آن ها ممکن است که سبب سخت استارت خوردن اتومبیل شود. علاوه بر این اگر ‌شمع ها در سرویس مورد بازبینی قرار نگیرند، به احتمال زیاد با کم شدن شتاب خودرو، وجود لرزش در دور آرام موتور، احتراق ناقص در سیلندر و همچنین بروز آلایندگی آبی رنگ از اگزوز برخورد کنید. شمع سالم خودرو دارای نوک سفید رنگ بوده و بر روی آن هیچگونه اثری از زنگ زدگی چربی و دوده مشاهده نمی‌ شود.

شمع خودرو
  • لنت و روغن ترمز

در سرویس دوره‌ ای خودروهای چینی از جمله مهمترین بخش‌ هایی که در ایمنی اتومبیل و سرنشینان اهمیت دارد، لنت و روغن ترمز خواهند بود. در صورت نیاز باید برای تعویض لنت ترمز اقدام کرد. اگر ضخامت لنت ترمز به کمتر از ۱.۵ میلیمتر برسد، یعنی اینکه زمان تعویض آن فرا رسیده است. علاوه بر این روغنی شدن سطح لنت ترمز نیز نشان می‌ دهد که باید برای تعویض آن اقدام کرد.

لنت ترمز

روغن ترمز نیز از جمله بخش‌ هایی بوده که در سرویس دوره‌ ای بررسی می‌ شود. در حالت معمول روغن ترمز رطوبت را جذب نمی‌ کند. با این حال معمولا پس از دو سال چیزی در حدود ۳ درصد آب به روغن موتور جذب می‌ شود. هنگامی که با سرعت زیاد قصد گرفتن ترمز شدید را دارید، آب جذب شده بر روی روغن ترمز بخار شده و متوجه می‌ شوید که قدرت ترمز گیری کاهش یافته است. عدم عملکرد مناسب لنت ترمز و همچنین بی‌ کیفیت بودن روغن ترمز می‌ تواند امری خطرناک باشد.

سخن پایانی
در راهنمای سرویس‌ های دوره‌ ای خودروهای چینی به مهمترین موارد اشاره کردیم. گاهی اوقات مالکان خودروهای چینی ترجیح می‌ دهند که بخش‌ های دیگر مانند کابین، بدنه، گیربکس و سیستم تعلیق را نیز بررسی کنند. فراموش نکنید که برای خرید با کیفیت‌ ترین قطعات خودروهای چینی لازم است به سراغ فروشنده‌ های معتبر بروید. یک مرکز فروش قطعات یدکی خودروهای چینی باید تمام لوازم مورد نیاز را با کیفیت بالا در اختیار خریدار بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عناوین

موضوعات

به فروشگاه آکویدک وارد شوید

قطعات یدکی