آکویدک
پشتیبانی 09152020362

فهرست عناوین

لوازم یدکی استوک بخریم یا نو؟ +۷ نکته خرید

هنگامی که قصد خرید لوازم یدکی برای خودروهای چینی و خارجی خود را دارید، ممکن است با این سوال مواجه شوید که لوازم یدکی استوک بخریم یا نو؟ با توجه به قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی و خارجی، بخشی از مالکان خودروها ترجیح می‌ دهند که به سراغ خرید قطعات یدکی استوک یا دست دوم بروند. همان اندازه که خرید قطعات یدکی دست دوم می‌ تواند از نظر اقتصادی و قیمت برای شما مقرون به صرفه باشد ولی مشکلاتی نیز خواهند داشت که به احتمال فراوان شما را از این نوع خرید منصرف کنند. این روزها انواع قطعات یدکی فیک و تقلبی برای خودروهای چینی روانه بازار می‌ شوند. به همین علت لازم است که در خرید خود نهایت دقت را به خرج داده تا قطعه‌ ای اورجینال و وارداتی را بتوانید برای خودروی خود انتخاب نمایید. اگر لوازم یدکی استوک اصل و درجه یک بوده و از نظر کیفیت در سطح مطلوبی قرار داشته باشند، می‌ توان آن ها را بر روی خودرو نصب نمود. در عین حال خرید قطعه معیوب فیک و بی‌ کیفیت و نصب آن بر روی خودرو ممکن است مشکلات به مراتب بیشتری به وجود بیاورد.

لوازم یدکی استوک بخریم یا نو

لوازم استوک خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

لوازم یدکی استوک به قطعاتی گفته می‌ شود که قبلا بر روی خودرو نصب بوده و یا بنا بر دلایلی درون انبار برای مدت زمان زیادی قرار گرفته‌ اند. با وجود اینکه از نظر معنایی قطعات یدکی استوک با دست دوم تفاوت‌ های زیادی دارند ولی در عمل اینگونه نیست. اگر برای خرید لوازم یدکی کامپیوتر به بازار بروید، قطعات استوک در دسترس شما قرار می‌ گیرند. این قطعات به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نگرفته و تنها بنابر دلایلی درون انبار نگهداری شده‌ اند. در عین حال برای خودرو این امر کاملا متفاوت است.

لوازم یدکی استوک خودرو به قطعاتی می گویند که بر روی خودرو نصب شده و پس از تصادف یا بروز حادثه برای اتومبیل از روی آن ها برداشته می‌ شوند. لوازم یدکی استوک یا دست دوم هیچگونه ضمانتی ندارند. گاهی اوقات مشاهده شده که تنها چند روز پس از نصب قطعات یدکی بر روی خودرو مجددا قطعه دچار ایراد شده و نیاز به تعویض شده است.

در عین حال گاهی اوقات قیمت قطعات یدکی استوک خودروهای چینی برخی از مالکان این خودرو را ترغیب کرده تا به سراغ خرید آن ها بروند.

قیمت قطعات یدکی استوک ماشین

مزایای خرید لوازم یدکی استوک خودرو:

هنگامی که صحبت از خرید لوازم یدکی استوک خودروهای چینی و برندهای دیگر می‌ شود، مهمترین مزیتی که به ذهن ما می‌ رسد قیمت پایین‌ تر آن ها در مقایسه با قطعات یدکی نو است. متاسفانه با وجود اینکه نمایندگی‌ های فروش لوازم یدکی خودروهای چینی امروزه تلاش می‌ کنند قطعات یدکی وارداتی و اصل را در اختیار خریداران بگذارند ولی هستند افرادی که لوازم یدکی فیک و بی‌ کیفیت را عرضه کرده که فاقد استانداردهای لازم بوده و به هیچ عنوان نمی‌ توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند؟ بیایید به طور کلی بررسی مزایای خرید قطعات یدکی استوک و دست دوم خودروهای چینی بپردازیم.

  • قیمت مناسب قطعات

همانگونه که عنوان کردیم قیمت مناسب لوازم یدکی استوک خودرو مهمترین فاکتور و ویژگی آن ها در مقایسه با لوازم یدکی نو و آکبند است.

  • کیفیت مطلوب در صورت انتخاب درست

اگر برای خرید قطعات یدکی استوک خودرو به فروشنده‌ های مجاز و افراد کارآزموده مراجعه کنید، می‌ توانید قطعاتی با کیفیت مطلوب خریداری کرده و بر روی خودرو قرار دهید. گاهی اوقات کیفیت قطعات یدکی استوک مناسب بوده و می‌ توان از عمر طولانی آن ها استفاده کرد.

  • کمک به حفظ محیط زیست

نه تنها خرید قطعات یدکی استوک خودرو می‌ تواند از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد بلکه به کاهش تولید زباله نیز کمک فراوان خواهد کرد. تولید یک قطعه جدید یعنی اینکه منابع طبیعی و انرژی مصرف می‌ شوند. این در حالیست که با استفاده از قطعات دست دوم و استوک می‌ توان هم در هزینه‌ های تولید صرفه‌ جویی کرد و هم به حفظ محیط زیست کمک نمود.

  • یافتن قطعات کم پیدا

بازار خرید و فروش قطعات یدکی خودروهای چینی و خارجی در کشور ما به گونه‌ ای است که گاهی اوقات پیدا کردن یک قطعه برای مالکان خودروها بسیار دشوار می‌ شود. در عین حال قطعات یدکی استوک خودروها که در مراکز تعمیرات حرفه‌ ای و بازسازی خودرو وجود دارند، می‌ توانند به شما کمک کنند تا به راحتی بتوانید قطعه مورد نظر را پیدا کنید. انواع قطعات یدکی بدنه، موتوری، قطعات یدکی سیستم تعلیق و جلوبندی در مراکز فروش و تعمیر گاه‌ های معتبر عرضه می‌ شوند.

رضایت از خرید قطعه ماشین

معایب خرید قطعات یدکی استوک خودرو:

هر اندازه که مزایای خرید لوازم یدکی استوک و دست دوم خودروها ممکن است شما را برای خرید این قطعات وسوسه کنند ولی معایب آنان نیز به احتمال فراوان شما را از انجام این کار منصرف خواهند کرد. قطعاتی که قبلا بر روی خودروهای دیگر نصب شده‌ اند گاهی اوقات فاقد کیفیت لازم هستند. به همین علت با نصب کردن آن بر روی خودرو متوجه می‌ شوید که نمی‌ توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. مهمترین معایب لوازم یدکی استوک خودروها را می‌ توان موارد زیر نام برد.

  • کیفیت پایین برخی قطعات

هر چند که لوازم یدکی استوک خودروها توسط افراد کارآزموده و یک تیم فنی مجرب مورد بررسی قرار گیرند ولی گاهی اوقات پس از نصب بر روی خودرو متوجه کیفیت پایین آن ها می‌ شوید. قطعه خراب و بی‌ کیفیت ممکن است به سایر قطعات خودروی شما آسیب‌ های جدی برساند. اگر قصد خرید لوازم یدکی استوک خودرو را دارید، به سراغ فروشنده معتبر رفته تا نسبت به کیفیت قطعه اطمینان حاصل نمایید.

  • مشکلات نگهداری

لوازم یدکی استوک خودروها بر روی خودروهای دیگر نصب شده و نیاز به نگهداری به مراتب بیشتری نسبت به قطعات نو دارند. تعمیر و بازسازی این قطعات نیز گاهی اوقات هم هزینه بر بوده و هم زمان بسیار زیادی برای تعمیر کردن صرف آن ها خواهد شد.

  • عدم ضمانت کامل

هر چند فروشنده‌ های قطعات یدکی استوک خودروها تاکید می‌ کنند که لوازم را با ضمانت کامل در اختیار شما می‌ گذارند ولی در عمل به هیچ عنوان اینگونه نیست. بارها مشاهده شده پس از نصب قطعه مورد نظر و با گذشت چند روز مجددا با نقص در عملکرد آن مواجه شده‌ ایم. هنگامی که فروشنده قطعه را به طور کامل تضمین می‌ کند نیز هیچ گونه مسئولیتی برای تعویض مجدد آن نخواهد پذیرفت. خریدار در این مواقع باید مجددا برای تعمیر قطعه یدکی هزینه‌ هایی پرداخت کند.

قطعات یدکی بی کیفیت

مزایای خرید لوازم یدکی نو برای خودرو:

مثلا خرید قطعات یدکی لیفان نو و آکبند برای خودرو به خصوص خودروهای چینی مزایای بسیار زیادی دارد. هر چند برای خرید لوازم یدکی نو باید هزینه‌ های بیشتری نسبت به خرید قطعات یدکی دست دوم پرداخت کنید ولی با اطمینان خاطر آن را بر روی خودروی خود نصب خواهید کرد.

یکی دیگر از مزایای خرید لوازم یدکی نو برای خودروهای چینی، انتخاب گزینه‌ ای کاملا متناسب با مدل خودرو است. با توجه به اینکه لوازم یدکی برخی از خودروها نسبت به هم سازگاری دارند گاها مشاهده شده که تعمیر کاران و مکانیک‌ ها از قطعات یدکی خودروهای دیگر بر روی اتومبیل شما استفاده می‌ کنند. این امر ممکن است گاهی اوقات مشکل آفرین باشد.

یکی دیگر از مزایای خرید لوازم یدکی نو برای خودروهای چینی، دریافت ضمانتنامه و گارانتی قطعه است. اگر خرید قطعات یدکی خودروهای چینی را از مراکز فروش معتبر انجام دهید، تمام قطعات با گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار شما قرار می‌ گیرند. به همین علت به محض مشاهده خرابی قلعه مورد نظر می‌ توانید مجددا برای تعویض آن اقدام نمایید.

با نصب قطعه نو بر روی خودرو نگرانی بابت آسیب زدن به قطعات دیگر نخواهید داشت. قطعات دست دوم و استوک موتوری گاهی اوقات سبب خرابی سایر قطعات می‌ شوند. به همین علت باید هزینه‌ های به مراتب بیشتری برای تعمیر خودرو در مقایسه با نصب قطعه نو پرداخت کنید.

فروشگاه لوازم یدکی اکو یدک

مهمترین مزایای لوازم یدکی نو خودروها گزینه‌ های زیر هستند:

  • اگر قطعات یدکی خودروهای خارجی از برندی معتبر خریداری شوند، کیفیت بالایی داشته و با طول عمر بالا بر روی خودرو قرار می‌ گیرند.
  • با نصب قطعات یدکی نو بر روی خودروهای خارجی نیاز به تعویض مداوم آن ها نخواهید داشت.
  • ضمانتنامه و گارانتی معتبر از خریدار هنگام خرید لوازم یدکی نو دریافت می‌ کنید.
  • با نصب قطعه یدکی نو و اورجینال نیاز به پرداخت هزینه برای تعمیر و نگهداری خودرو نخواهید داشت.

لوازم یدکی دست دوم بخریم یا نو و آکبند؟

با مقایسه قطعات یدکی استوک و آکبند متوجه شدید که انتخاب هر کدام می‌ تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد. قیمت لوازم یدکی نو نسبت به قطعات یدکی استوک و کارکرده بیشتر است ولی کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتری که دارند سبب می‌ شوند که کمتر نیاز به تعمیر و تعویض قطعه مورد نظر داشته باشید. با نصب قطعه نو بر روی خودروهای خارجی هیچگونه دغدغه‌ ای مبنی بر خرابی مجدد آن نخواهید داشت. علاوه بر این گاهی اوقات لوازم یدکی دست دوم و کارکرده خودرو سبب خرابی بخش‌ های دیگر اتومبیل می‌ شوند.

واردات قطعات استوک ماشین چینی

قطعات یدکی اورجینال و وارداتی خودرو را از کجا بخریم؟

همواره تاکید می‌ شود برای خرید لوازم یدکی خودروهای چینی و خارجی به سراغ فروشنده‌ های معتبر بروید. با توجه به اینکه امروزه مراکز فروش قطعات یدکی خودروهای چینی و خارجی انواع لوازم وارداتی درجه یک و شرکتی را در اختیار شما قرار می‌ دهند، با اطمینان خاطر می‌ توانید از خدمات آن ها بهره‌ مند شوید. فروشگاه اینترنتی آکو یدک، بزرگترین تامین کننده قطعات یدکی خودروهای چینی تلاش کرده است بهترین لوازم یدکی وارداتی را با قیمت مناسب در دسترس شما بگذارد. امکان خرید آنلاین لوازم یدکی جیلی و دیگر خودروهای چینی را ما فراهم کرده‌ ایم تا در هر نقطه‌ ای از کشور بتوانید خرید خود را به راحتی انجام دهید.

همچنین در وبسایت تخصصی همراه مکانیک آمده:

تبعات تلخ استفاده از قطعات معیوب و تقلبی
الزاماً قرار نیست هر قطعه استوک صددرصد بی‌کیفیت و حادثه‌ساز باشد. آن‌چه در این‌جا به آن می‌پردازیم، جریان تند و تیز ورود به این بازار است که حضور قطعات معیوب و تقلبی را هم توجیه می‌کند. بروز حادثه، اولین گزینه احتمالی ناشی از قطعات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت دست‌دوم است. افزایش آلودگی هوا را به دلیل استفاده مجدد از قطعاتی که عمرشان تمام شده نیز، نباید فراموش کرد.

در این میان، اغلب به تبعات اقتصادی استفاده از این نوع قطعات مانند عدم تزریق نقدینگی به زنجیره تأمین قطعات، هزینه‌های دوباره تعمیر خودرو به دلیل نقص شدید لوازم‌ یدکی دست‌دوم و البته مردودی در آزمون معاینه فنی نیز بی‌توجهی می‌شود که مورد آخر، می‌تواند با برخورد نیروی انتظامی نیز همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عناوین

موضوعات

به فروشگاه آکویدک وارد شوید

قطعات یدکی