آکویدک
پشتیبانی 09152020362

فهرست عناوین

ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟ همراه با فروشگاه لوازم یدکی آکو یدک

ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟ این سوال بخش زیادی از افرادی است که قصد خرید یک ماشین خوب را دارند و به دنبال انتخاب گزینه‌ ای با امکانات پیشرفته هستند. افزایش سرسام آور قیمت خودروهای ایرانی، کیفیت پایین بخشی از آن ها و همچنین عدم بهره‌ مندی از امکانات رفاهی سبب شده است که خریداران خودرو امروزه حساسیت و وسواس بیشتری در انتخاب گزینه مورد نظر به خرج دهند. تمام این موارد سبب شده‌ اند که یک سوال مهم برای خریداران به وجود بیاید. اینکه ماشین ایرانی بهتر است یا ماشین چینی؟

خرید لوازم یدکی جیلی مشهد

بی دلیل نیست که امروزه بسیاری از خریداران خودرو ترجیح می‌ دهند به جای ماشین‌ های ایرانی به سراغ خودروهای چینی بروند. با بررسی مزایای خودروهای چینی متوجه می‌ شویم که علیرغم قیمت مناسب، دارای امکانات رفاهی پیشرفته هستند. برای پاسخ این سوال که ماشین چینی بخریم یا ایرانی، لازم است که به بررسی ویژگی‌ ها، معایب و مزایای هر کدام پرداخته تا بتوانیم درک بهتری از کیفیت و عملکرد آن ها داشته باشیم.

دنا ماشین ایرانی

مهمترین نکات برای خرید خودرو:

  • قبل از اینکه به بررسی خرید ماشین چینی یا ایرانی بپردازیم، ابتدا باید چند نکته اساسی را بیان کنیم تا در انتخاب گزینه مورد نظر به شما کمک کنند.
  • یکی از مهمترین نکات هنگام خرید ماشین، بررسی میزان مصرف سوخت آن است. این روزها خودروهای چینی و برخی از خودروهای ایرانی با مصرف سوخت بسیار پایین در دسترس شما قرار دارند.
  • نکته دیگر هنگام خرید ماشین، بررسی زمان تحویل آن است. اینکه چگونه باید هزینه خرید ماشین را پرداخت کنیم و چه زمانی خودرو به شما تحویل داده می‌ شود از جمله مهم‌ ترین موارد به شمار می‌ رود.
  • مورد بعدی برای خرید ماشین، بررسی مقدار بودجه‌ ای است که برای انجام این کار در نظر گرفته‌ اید. با توجه به مقدار بودجه‌ ای که دارید، خودرو را از نظر مشخصات فنی و ظاهری بررسی کرده و آن را با خودروهای همرده مقایسه کنید.
  • پس از خرید خودرو و قبل از تحویل گرفتن آن حتما تمام آپشن‌ ها، امکانات رفاهی، مشخصات فنی و بدنه را بررسی کرده آن ها اطمینان به دست آورید.
  • نسبت به قوانین خرید و فروش ماشین نیز حساسیت زیادی داشته باشید.
  • خودرویی که انتخاب می‌ کنید باید در مقایسه با ماشین‌ های هم رده هم از نظر قیمت و هم از نظر امکانات گزینه‌ ای مناسب‌ تر باشد.

همچنین در سایت car.ir میخوانید:

در این مقاله برای پاسخ به سوال «ماشین چینی بخریم یا ایرانی»، به‌طور‌کامل در مورد تفاوت‌های ماشین‌های چینی و ایرانی توضیح دادیم. در انتها باید بدانید هر کدام از انواع ماشین چینی یا ایرانی مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ به همین دلیل نمی‌توان به‌طور‌دقیق گفت کدام یک از دیگری بهتر است. از طرفی سعی کنید حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ همچنین نظرات خریداران قبلی خودروهای موردنظرتان را نیز بپرسید؛ چراکه این موضوع بیشترین کمک را به شما می‌کند.

ویدیو زیر نحوه تولید خودروهای چینی را نشان میدهد. ورود به صفحه

ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟ بررسی مزایای ماشین های چینی:

برای دریافت پاسخ این سوال که ماشین ایرانی بخریم یا چینی، بهتر است که مزایای هر کدام را ابتدا بیان کرده تا نسبت به نقاط قوت آن ها آگاهی به دست آوریم.

  • قیمت مناسب‌ تر ماشین‌ های چینی در مقایسه با ماشین‌ های ایرانی

نخستین مزیت ماشین‌ های چینی نسبت به خودروهای ساخت داخل، قیمت مناسب‌ تر آن ها است. با توجه به هزینه‌ های کمتری که تولید ماشین‌ های چینی دارند و به واسطه امکانات عالی که در آن ها قرار داده می‌ شود، بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که به جای خودروهای داخلی به سراغ ماشین‌ های لوکس چینی بروند.

  • طراحی مدرن و جذاب خودروهای چینی

یکی دیگر از مزایای ماشین‌ های چینی که برای افراد خاص پسند می‌ تواند اهمیت بالایی داشته باشد، طراحی جذاب و مدرن آن ها است. بدون تردید طراحی خودروهای چینی به گونه‌ ای صورت می‌ گیرد که حتی می‌ توانند به رقابت با خودروهای لوکس و گران قیمت برندهای معتبر جهان بپردازند. نسبت به ماشین‌ های تولید داخل، خودروهای چینی دارای طراحی جذاب‌ تر و مدرن‌ تر هستند. اگر ظاهر اتومبیل و نوع طراحی آن برای شما اهمیت دارد، توصیه می‌ کنیم به سراغ خرید خودروی چینی بروید.

  • آیتم‌ های بیشتر خودروهای چینی

امکانات رفاهی عالی و آپشن‌ های بروز بر روی انواع خودروهای چینی مشاهده می‌ شوند. کمتر خودروهای تولید داخل را می‌ توانیم مشاهده کنیم که از آپشن‌ ها و امکانات رفاهی خودروهای چینی برخوردار باشند. بخش زیادی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران دارای دوربین‌ های جانبی، دوربین دید عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی و سانروف هستند. هر چند اخیرا خودروهای تولید داخل نیز برخی از این امکانات را دارند ولی نمی‌ توانند به پای ماشین‌ های چینی برسند.

  • تنوع خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی بیشتر است

متاسفانه خودروهای تولید داخل تنوع بسیار پایینی دارند. برای خرید خودروهای چینی شما مدل‌ های بیشتری را می‌ توانید بررسی کرده و انتخاب خود را انجام دهید. با توجه به مقدار بودجه‌ ای که در اختیار دارید، انتخاب بهترین خودروی چینی برای شما آسان‌ تر می‌ شود.

  • کیفیت ساخت خودروهای چینی بهتر است

اخیرا خودروهای تولید چین دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی هستند. شرکت‌ های خودروساز چینی تلاش کرده‌ اند که کیفیت محصولات خود را به شدت ارتقا دهند. سطح کیفی و مونتاژ ماشین‌ های چینی در رده قابل قبولی قرار گرفته است. با وجود اینکه همچنان نواقصی بر روی خودروهای چینی وجود دارد ولی نسبت به خودروهای تولید داخل به مراتب از نظر کیفیت ساخت بهتر هستند.

فروشگاه آکو یدک نمایندگی مجاز فروش قطعات یدکی فونیکس

خرید ماشین چینی

نقاط ضعف و معایب خودروهای چینی:

در کنار نقاط قوت و مزایای خودروهای چینی، دسته ای از خودروها دارای نقاط ضعف و معایبی نیز هستند. شاید با بررسی نقاط ضعف این خودروها تصمیم خود را برای اینکه ماشین چینی بخریم یا ایرانی عوض کنید.

  • ماشین‌ های چینی دچار افت قیمت می‌ شوند

پس از مدتی قیمت ماشین‌ های چینی با افت شدید مواجه می‌ شود. در واقع قیمت بیشتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای ایرانی ممکن است هر خریداری را منصرف کند. یادآور می‌ شویم ارزش بازار خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای چینی نیز بیشتر است.

  • ضعف خدمات پس از فروش، یک محدودیت چالش برانگیز

یکی از محدودیت‌ هایی که پیش روی خریداران و مالکان خودروهای چینی قرار دارد، ضعف خدمات پس از فروش برای آن ها است. گاهی اوقات دسترسی به قطعات یدکی خودروهای چینی به مراتب دشوار می‌ شود. با این حال خوشبختانه فروشگاه‌ های آنلاین تلاش کرده‌ اند با فروش قطعات یدکی خودروهای چینی بخش زیادی از این مشکلات را برطرف کنند، فروشگاه لوازم یدکی آکو یدک مشهد

  • هزینه بالای تعمیرات خودروهای چینی

خودروهای تولید داخل هزینه تعمیرات خودروهای چینی و نگهداری از آن ها به مراتب بیشتر است. تعمیرکاران دستمزد بالاتری برای تعمیر خودروهای چینی طلب می‌ کنند.

ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟ بررسی مزایای خودروهای ایرانی:

برای دریافت پاسخ سوال خود که ماشین چینی بخریم یا ایرانی بهتر است نگاهی به مزایا و ویژگی‌ های خودروهای تولید داخل نیز بیندازیم.

  • ماشین‌ های ایرانی خریدار زیادی دارند

یکی از ویژگی‌ های خودروهای ایرانی، بازار بهتر آن ها برای خرید و فروش است. با توجه به افت قیمت بسیار کمتری که خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای چینی دارند، خرید و فروش آن ها راحت‌ تر صورت می‌ گیرد. خریداران ماشین‌ های چینی در بازار نسبت به ماشین‌ های ایرانی به مراتب کمتر هستند.

  • خدمات پس از فروش ماشین‌ های ایرانی بهتر است

یکی از مزایای ماشین‌ های ایرانی، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای آن ها است. نمایندگی‌ های متعددی در سراسر کشور وجود دارند که خدمات پس از فروش را برای خودروهای ایرانی ارائه می‌ دهند. به همین علت تامین قطعات یدکی آن ها و تعمیر خودروهای ایرانی به راحتی امکان‌ پذیر است.

ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟

معایب خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای چینی:

علاوه بر مزایای ماشین‌ های ایرانی نسبت به خودروهای چینی می‌ توان معایبی نیز برای آن ها در نظر گرفت. در برخی از موارد خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای چینی عملکردی ضعیف‌ تر دارند.

  • ضعف در طراحی خودروهای ایرانی مشهود است

یکی از بزرگترین معایب خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای چینی، طراحی قدیمی و ساده آن ها است. بدون تردید به هیچ عنوان خریداران خودروها از کنار طراحی و ساخت آن ها به راحتی گذر نمی‌ کنند. با توجه به طراحی مدرن‌ تر خودروهای چینی، افرادی که قصد خرید دارند و علاقه مند به داشتن یک خودرو با ظاهر لوکس هستند، می‌ توانند به سراغ انتخاب و خرید آن ها بروند.

  • آپشن و امکانات بسیار پایین ماشین‌ های ایرانی

به احتمال فراوان شما نیز می‌ دانید که خودروهای تولید داخل نسبت به ماشین‌ های چینی دارای آپشن‌ ها و امکانات به مراتب کمتری هستند. رانندگی با خودروهای چینی می‌ تواند بسیار دلنشین‌ تر و راحت‌ تر باشد. امروزه برخی از امکانات شرایط را برای رانندگی ماشین‌ های چینی بسیار آسان کرده‌ اند.

تنوع کمتر خودروهای ایرانی در بازه های قیمتی مختلف:

بررسی و مقایسه خودروهای ایرانی و چینی نشان می‌ دهد که محصولات ارائه شده توسط برندهای داخلی دارای تنوع به مراتب کمتری هستند. اگر قصد خرید خودروهای ایرانی را دارید باید بدانید که انتخاب‌ های چندانی پیش و روی شما قرار نمی‌ گیرد. وجود گزینه‌ های محدود در بازه های قیمتی خاص سبب می‌ شوند که شما بالاجبار به سراغ خرید یک خودرو علیرغم میل باطنی خود بروید.

واردات قطعات خودروهای چینی

جمع‌ بندی، خودروی ایرانی بخریم یا چینی؟

بدون تردید پس از مقایسه محصولات ارائه شده توسط برندهای داخلی و خارجی شما می‌ توانید پاسخ این سوال که ماشین چینی بخریم یا ایرانی را بهتر درک کنید. پاسخ این سوال را می‌ توان بسته به اولویت‌ هایی که شما در نظر گرفته‌ اید بیان کرد. اگر علاقه مند به خرید خودروهایی با طراحی شیک و ظاهر لوکس هستید، توصیه ما به شما خرید خودروهای چینی است. علاوه بر این خودروهای چینی امکانات و آپشن‌ های به مراتب مدرن‌ تری را در اختیار شما می‌ گذارند.

در طرف دیگر اگر نسبت به تعویض قطعات و تعمیر خودروی خود حساسیت زیادی دارید، بهتر است به سراغ خرید ماشین‌ های ایرانی بروید. امکانات بیشتر، قیمت ارزان‌ تر و همچنین تنوع بالاتر خودروهای چینی را نیز می‌ توان از جمله ویژگی‌ هایی دانست که ممکن است هر خریداری را به سمت انتخاب یک محصول از بین تولید کنندگان کشور چین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عناوین

موضوعات

به فروشگاه آکویدک وارد شوید

قطعات یدکی